18 Mart 2012 Pazar

Kurultay hazırlıkları ve eğitim semineri

2 hafta önce yapılan toplantı sonucunda kurultay kararı alan bileşen, geçen süre zarfında kurultay hazırlık komitelerini kurmuş ve komiteler toplantılarını aldı. 11 Mart Pazar günü alınan yürütme komitesi toplantısında kurultay için bir fanzin çıkarma kararı alındı ve tüm komitelerin bir yazı göndermesi planlandı. Ayrıca kurultayın kampüslerde işleyeceği temel gündemlerden birisi olan Bologna Süreci’ne ilişkin olarak bir iç eğitim ve Ege Üniversitesinde Bologna Süreci ile ilgili bir panel örgütleme kararları da toplantının diğer kararlarındandı.

Hafta içi alınan komite toplantıları ile fanzin için yazılması gerekilen yazılara dair iş bölümü gerçekleştirildi ve pratik faaliyete ilişkin tartışmalar yürütüldü. Aynı zamanda 17 Mart Cumartesi günü gerçekleştirilecek olan eğitim çalışmasına ön hazırlık olması açısından Eğitim-Sen’in çıkarmış olduğu ‘Bologna Süreci Neye Hizmet Ediyor?’ isimli kitap tüm hafta boyunca kurultay bileşenlerince okunmaya çalışıldı.

“www.izmirogrencikurultayi.blogspot” isimli blog sayfası oluşturuldu ve facebook üzerinden de bir grubun kurulması için işbölümü gerçekleştirildi.

Önümüzdeki hafta, belirledikleri politik gündemler üzerinden faaliyete başlanacak. Kurultay bileşenlerinin büyük bir çoğunluğunun katılımıyla eğitim çalışması planlandığı gibi 17 Mart cumartesi günü gerçekleştirildi.

Eğitim Çalışması

İki sunumun olduğu eğitim çalışmasında, birinci sunum kapitalist toplumun temel eğilimleri çerçevesinde tüm insanı ihtiyaçların sermayenin konusu haline getirilme süreci tarihselliğiyle beraber ele alınarak Bologna sürecine değinildi. İkinci sunum, 1995 yılında Türkiye’nin imzacısı olduğu GATS sürecinde ele alarak başladı. Temel uygulama alanları üzerinden sunum gerçekleştirildi.

Verilen aranın ardından belirlenen konular üzerinden tartışmalar devam etmiştir. Balıca şu konular özel olarak tartışılmıştır;

*Bologna Süreci ve AKP karşıtlığı

*Bologna Süreci ve Üniversitelerin Özerkliği ( Mali özerklik- akademik özerklik-mütevelli heyetleri, YÖK)

*Bologna Süreci ve eğitimin ticarileşmesi- Bilimsel-nitelikli eğitim

*Bologna süreci ve Emek örgütlerinin (TMMOB) tutumu

*Bologna Süreci ve Yaşam Boyu Öğrenim

*Mimar, mühendis, avukat, öğretmen …vb. işçileşme süreçlerine nasıl bakmamız gerektiği

*Her gün başka bir üniversitenin kurulmasının Bologna Süreci ile ilişkisi

*Türk Dil Tarihi ve Tarih derslerinin kredilerinin sıfırlandırılması

*Harçlar ve harç zamlarına karşı parasız eğitim hakkı mücadelesinin hangi politik zeminden örgütlenmesi gerektiği

Yapılan sunumların ortaya koymuş olduğu çerçevenin ardından yapılan tartışmalarda ortak akıl oluşturulmuş olup, yaklaşık 4 saat süren çalışma genel olarak verimli geçti.

Tartışmaların ardından gelecek haftanın planlamasını yapan kurultay bileşenleri toplantıyı sonlandırdı.

İzmir Öğrenci Kurultayı Hazırlık Komiteleri

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder